Coronatiltag

Vi følger løbende de nationale restriktioner på dagtilbudsområdet. Det betyder bl.a. at:

• Vi er meget udenfor i al slags vejr og på alle tidspunkter af dagen.
  • Vi vasker legetøj dagligt
  • Vi vasker hænder med børnene flere gange i løbet af dagen
  • Vi har ekstra rengøring
  • Vi holder afstand til voksne men ikke til børnene
  • Når vi er indenfor er vi opdelt på vores stuer i den grad det er muligt. Vi er samlet på tværs af huset om morgenen og igen om eftermiddagen.

Vi forventer følgende af forældre:

• At de bærer mundbind når de opholder sig i huset.
  • At de vasker hænder når de ankommer til institutionen. Vi har besluttet, at det for fremtiden – Covid-19 eller ej – bliver fast rutine at ALLE skal vaske hænder når de ankommer til institutionen morgen og eftermiddag.
  • At de sørger for, at deres barn så vidt muligt spiser morgenmad hjemmefra og lader personalet portionsanrette maden til børnene.
  • At de gør aflevering og afhentning så hurtig som mulig, og ikke ”hænger ud” i institutionen.
  • At det kun er én forælder pr. barn der afleverer.
  • At de holder den afstand som SST anbefaler.

Børn med tegn på sygdom skal blive hjemme indtil 48 timer efter symptomophør. Hvis en person i et barns husstand bliver konstateret smittet med Covid-19, må barnet ikke komme i daginstitution og vi skal have besked.

Hvis et barn eller voksen i institutionen betragtes som nærkontakt til en, der konstateres smittet med Covid-19, så bliver det sendt hjem. I den forbindelse kan der ske en delvis eller hel midlertidig nedlukning af huset.

Læs mere i denne hurtigguide, hvis et barn har symptomer
Læse mere hvis dit barn sendes hjem fra institution som nærkontakt til en der er smittet med Covid-19